人気ブログランキング | 話題のタグを見る

チェロ教師のつぶやき。

endpin.exblog.jp
ブログトップ
2010年 01月 12日

concert

日本語訳が下にあります

Just came back from a concert. Yoko Hasegawa playing the Dvorak cello concerto with the Prague Symphony Orchestra. It was very good! love the pianissimo that the soloist and the orchestra could get. They also played Smetana's "Die Moldau" and Dvorak's Sym. #9. It was a very good concert, despite being on a Tuesday. Good thing I don't have an early morning class tomorrow.

Concert was at Opera City in Shinjuku. Not a bad hall, but don't think it is my favorite. Finding a good hall seems to be the hardest of all. I wish that I could have heard a bigger sound from the cello, but I think that was the hall more than anything else. Or the cello. Ms. Hasegawa is a very aggressive player and am sure that she can give a tone worthy of her skills. Very tall ceiling, so wonder if her tone went up, rather than out.

コンサートから帰って来たところです。 長谷川陽子さんのドボルザーク チェロ協奏曲、プラハ交響楽団との共演でした。 とっても良かったです! ソリストのピアニッシモにオケもちゃんと合わせていました。 スメタナの「モルダウ」と「新世界より」もありました。 火曜日の夜ということでしたが、とても素晴らしい演奏会でした。翌日、早朝レッスンの日ではなかったので幸いでしたよ。

会場は新宿のオペラシティ。 なかなか良いホールでしたが、特に気に入ったというものではなかったです。 良いホールを見つけるのは簡単ではありません。 もうちょっとチェロの音が大きくたら良かったと思いましたが、それはやはりホールの影響が大だと思います。 もしくはチェロのせいでしょうか。 長谷川陽子さんは非常にアグレッシブな演奏家で、実力に見合った音を出せる人だと思います。 非常に天井が高かったので、音が上に吸い込まれてしまい前へ出なかったのかとも思います。

by endpin | 2010-01-12 23:37 | cello


<< practice and sc...      concert >>